Er was een probleem met het laden van de reacties.

Hoe stel ik mijn e-mailadres in op een iPhone?

Support Portal  »  Veelgestelde vragen  »  Bekijkt artikel

  Printen

Wil je jouw e-mailadres gebruiken op je iPhone? Volg dan de onderstaande stappen om het handmatig in te stellen via IMAP of POP. Deze methode werkt voor de meeste e-maildiensten die op een eigen domein draaien (zoals info@jouwdomein.be).


1. Open de instellingen van je iPhone

  • Ga naar Instellingen > Mail.

  • Tik op Accounts.

  • Tik op Voeg account toe.


2. Kies 'Andere'

  • Selecteer onderaan de lijst de optie “Andere”.

  • Tik vervolgens op “Voeg mailaccount toe”.


3. Vul je accountgegevens in

  • Naam: jouw naam (zoals die bij de ontvanger verschijnt).

  • E-mail: je volledige e-mailadres (bijv. info@jouwdomein.be).

  • Wachtwoord: het wachtwoord van dit e-mailadres.

  • Beschrijving: een naam voor dit account (bijv. “Werkmail”).

Tik op Volgende.


4. Kies het type account: IMAP of POP

Wij raden IMAP aan omdat deze synchroniseert tussen meerdere toestellen.

INKOMENDE MAILSERVER

  • Hostnaam: mail.jouwdomein.be

  • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

  • Wachtwoord: je e-mailwachtwoord

UITGAANDE MAILSERVER

  • Hostnaam: mail.jouwdomein.be

  • Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres

  • Wachtwoord: opnieuw je e-mailwachtwoord

Tik op Volgende. De iPhone zal nu proberen je instellingen te verifiëren.


5. Instellingen verifiëren

  • Indien de instellingen correct zijn, krijg je een blauw vinkje.

  • Als er een foutmelding verschijnt, controleer dan of je e-mailadres en wachtwoord correct zijn ingevoerd.

  • Zorg ook dat de juiste hostnamen worden gebruikt: meestal is dit mail.jouwdomein.be of het serveradres dat je hostingprovider je gaf.


6. Opslaan en testen

  • Kies of je naast e-mail ook notities wilt synchroniseren (meestal niet nodig).

  • Tik op Bewaar.

  • Open de Mail-app op je iPhone en test of je berichten kunt verzenden en ontvangen.


Veelvoorkomende problemen

  • Wachtwoord onjuist: Probeer in te loggen via webmail om te testen of je wachtwoord correct is.

  • SSL-foutmeldingen: Probeer het account opnieuw toe te voegen zonder SSL, of gebruik het exacte serveradres van je provider.

  • Geen uitgaande mail: Controleer of je SMTP-server gebruikersnaam én wachtwoord vereist (vinkje “verplicht”).


Deel via
Is dit artikel zinvol?  

Gerelateerde artikelen


Reacties

Voeg Reactie toe

Beantwoorden aan  

© AlfaNet bv | Eikelplein 2, 3980 Tessenderlo, België | BE 0870.656.558 | +32 (0) 13 555 387